Za pośrednictwem kampanii w Google Ads nie jesteśmy jednak w stanie uzyskać tak trwałych efektów, jak w przypadku pozycjonowania.
Nie ulega najmniejszej wątpliwości, że kampania Google Ads w połączeniu z systematyczną optymalizacją treści na swojej stronie internetowej przynosi znakomite efekty i pozwala na zyskanie przewagi konkurencyjnej.
Kampania reklamowa w Google Ads umożliwi Ci:
Co interesujące statystyki donoszą, że im więcej różnych reklam w Google ma dana firma, tym gorzej to wpływa na jej popularność. Jedna przemyślana i starannie zaplanowana kampania w Google Ads to zdecydowanie wystarczająco, aby zaistnieć w sieci i dać się poznać większej liczbie odbiorców.
Najlepiej realizować Kampanię reklamową w Google Ads przy wsparciu profesjonalnej agencji SEO. To pozwoli na osiągnięcie celów kampanii, jakim są:
uzyskanie większego ruchu na witrynie,
zanotowanie wzrostu sprzedaży,
zwiększenie świadomości i zasięgu danej marki.
W zależności od potrzeb biznesowych Google umożliwia uruchomienie różnych typów kampanii wizerunkowych:
Po dokonaniu wstępnej analizy dotyczącej celu kampanii Google Ads oraz określeniu grupy odbiorców należy dobrać odpowiedni typ reklamy oraz miejsca, w którym zostanie ona wyświetlana.
Na tym etapie należy też określić budżet, jaki zamierzamy poświęcić na reklamę. Jednym z głównych atutów Google Ads jest fakt, że miesięczny budżet wyznacza się samodzielnie.
Po jego ustaleniu Google przesyła wykaz, jaką szacowaną ilość kliknięć i akcji użytkowników możesz się spodziewać w określonej przez siebie kwocie.
Zarówno w trakcie trwania, jak i po zakończeniu kampanii Google Ads będziesz mógł przekonać się, czy Twoja reklama wzbudza zainteresowanie wirtualnych odbiorców, i czy któryś z nich w czasie jej trwania dokonał zakupu, czy jedynie zapoznał się z Twoją stroną internetową.
które wywierają wpływ na skuteczność reklamy i ogólne zyski firmy to:
Suma kliknięć - jeśli wielu użytkowników wskutek komunikatu w Google Ads podjęło pożądaną akcje i kliknęło w link można uznać kampanie za udaną.
CTR to współczynnik klikalności, który pojawia się w statystykach i określa liczbę użytkowników, którzy przeszli na stronę przez reklamę.
CPC to średni koszt kliknięcia. Każdorazowo Google wycenia go inaczej, z uwagi na spersonalizowaną formę kampanii Google Ads.
Konwersje to suma akcji, która wizualizuje, ilu użytkowników dokonało zakupu na stronie lub np. obejrzało wideo promujące jakąś usługę, czy produkt.
CR to współczynnik konwersji, który oblicza się poprzez podzielenie liczby konwersji przez całkowitą liczbę interakcji z reklamą. Wartość wyrażana jest w procentach.
Każdy może zrealizować kampanię w Google Ads. Nie wszyscy jednak cieszą się sukcesem marketingowym. Przeprowadzenie skutecznej i dochodowej Kampanii Google Ads wymaga wiedzy z zakresu SEO oraz użycia sprawdzonych narzędzi do planowania kampanii, takich jak np. Google Analytics, Google TagManager, czy Senuto.
Google Analytics to przydatny program, który analizuje dane na temat danej firmy. Dzięki niemu można dowiedzieć się, jacy użytkownicy odwiedzają witrynę i jak trafiają oni na stronę (np. przez reklamy, czy wyniki organiczne)
GTM zarządza tagami i umożliwia aktualizowanie kodów śledzenia na stronie lub w aplikacji mobilnej.
Senuto platforma, która pozwala monitorować stan witryny, a także radzi, jakie zmiany należy wprowadzić, aby pozytywnie wpłynąć na widoczność strony.
Pozycjonowanie to działania, które mają na celu zwiększenie widoczności strony w wynikach organicznych (SERP) poprzez użycie określonych fraz kluczowych. Natomiast kampania w Google Ads to płatna forma reklamy, która pozwala na zajęcie pierwszych pozycji w Google pod frazami kluczowymi i – co więcej – umożliwia też dotarcie do określonej grupy odbiorców. W przypadku pozycjonowania nie można tak trafnie zdefiniować, kto kliknie w link i wejdzie na stronę.