1
Czy wiesz, że w Polsce działa 51 tysięcy sklepów internetowych? Branża e-commerce rozwija się bardzo szybko, nie oznacza to jednak, że zarobki są w niej ponadprzeciętne. Jak wskazują, statystyki niemal 75% sklepów online zmaga się z problemami finansowymi, z których większość wynika z... porzucania koszyka przez potencjalnych Klientów.
2
Zaledwie 30% Polaków decyduje się na sfinalizowanie transakcji, na stronie, którą odwiedza w celach zakupowych. Na rodzimym rynku e-commerce tylko 1,5% sklepów internetowych jest w pomyślnej sytuacji materialnej. To firmy, które starannie kreują swój wizerunek w sieci i mają jasno sprecyzowaną strategię marketingową. W czym tkwi większa część ich sukcesu? W pozycjonowaniu oczywiście!
sklepów internetowych
ma problemy finansowe
finalizuje zakupy
Potencjalni Kupujący nagminnie porzucają koszyki i nie opłacają zamówień, mimo wcześniejszych deklaracji o zakupie. Z czego to wynika? Jak się okazuję, problem z finalizacją transakcji, tkwi w skomplikowanym procesie składania zamówienia. Klienci pragną zamawiać szybko i bez rejestracji. Sklepy, które oczekują od nich wypełniania wielu rubryk, zamiast przyciągać — odrzucają. Równie negatywne wrażenie budzą platformy zakupowe, które mają chaotyczne menu.
Najpopularniejsze platformy e-commerce w Polsce to:
PrestaShop
System e-commerce dedykowany przede wszystkim dla osób, które dopiero zaznajamiają się z branża e-commerce. Aktualnie baza PrestaShop liczy 300 tysięcy stron
WooCommerce
to wtyczka open source, po której dodaniu w Wordpressie można zacząć korzystać ze sklepu internetowego. Wtyczka została opublikowana w 2011 roku i od tamtego czasu niemal 17,11% wszystkich użytkowników sieci zaczęło z niej korzystać.
Shoper
gotowe oprogramowanie dla sklepów internetowych opracowane przez polską firmę w 2005 roku. Obecnie Shoper liczy ponad 20 tysięcy sklepów online.
Sky-Shop
to podobnie, jak Shoper.pl gotowe oprogramowanie, która działa na modelu SaaS. Obsługa platformy nie wymaga znajomości HTML, więc każdy może z niej korzystać.
Magento
otwarte oprogramowanie sklepu internetowego, udostępniane na licencji Open Software License
RedCart
gotowe oprogramowanie dla sklepów internetowych działające w oparciu o model SaaS opracowane przez firmę Droplo z Wałbrzycha
Pozycjonowanie sklepów internetowych to przede wszystkim podejmowanie działań on site i off site. Optymalizacja techniczna sklepu internetowego, którą realizuje się wg strategii wyznaczonej po dokonaniu audytu SEO, to pierwszy i najważniejszy krok w kierunku osiągnięcia wysokiej pozycji w Google
Pozycjonowanie on-site, czyli w obrębie strony obejmuje takie działania, jak:
Warto dodać również, że w przypadku pozycjonowania sklepów stawiamy na frazy długiego ogona. Dzięki nim udaje nam się stosunkowo szybko i skutecznie zyskać przewagę konkurencyjną, z uwagi na fakt, że niewiele firm działających na rynku rywalizuje o te same słowa kluczowe. Pozycjonowanie longtail jest więc istotnym zabiegiem pozycjonerskim szczególnie w kontekście sprzedażowym.
Pozycjonowanie off-site, czyli działania podejmowane poza serwisem, które mają na celu zwiększenie widoczności strony, opierają się na:
Kompleksowo zajmujemy się pozycjonowaniem sklepów internetowych. Oznacza to, że możemy nie tylko zoptymalizować Twoją stronę tak, aby spełniała wszystkie wytyczne Google, ale również poradzimy Ci, jak wpłynąć na zachowanie odwiedzających Twoją witrynę. Pokażemy Ci też, jakie inne, poza SEO masz możliwości na pozyskanie nowych klientów... Jednym z nich jest, chociażby pisanie bloga firmowego.
To niewiarygodne, ale ponad połowa spośród 1000 największych sklepów internetowych w sieci posiada co najmniej 20 artykułów blogowych, które wyświetlają się na pierwszych stronach w organicznych wynikach wyszukiwania. Statystyki jasno wskazują, że pisanie bloga w znaczny sposób wpływa na marketing internetowy i przyciąga nowych klientów.
Treści poradnikowe, czy wpisy z recenzjami produktów wzbudzają ciekawość odbiorców i wzbudzają w nich zaufanie do marki. Stawianie siebie na pozycji eksperta danej dziedziny pozwala wejść w interakcję z odbiorcą i doprowadzić go do sfinalizowania transakcji.