Przekierowania to funkcja serwera, bądź skryptu witryny, która umożliwia przeniesienie użytkownika do innego adresu. Przekierowania są najlepszym rozwiązaniem jeśli:
We wszystkich przypadkach użytkownik trafiłby na podstronę z błędem 404, lub na podstronę gdzie informacje się przedawniły. W pozycjonowaniu oznaczałoby to błędy, bądź niewłaściwe pokierowanie użytkownika co w konsekwencji oznaczałoby wyjście ze strony.
Przekierowanie 301 jest naistotniejsze z punktu widzenia pozycjonowania strony w Google. Zmiana adresu z kodem 301 oznacza dla wyszukiwarki zmianę stałą, która powinna być również zmienona w SERP Google - i z czasem algorytm G tak reaguje.
Przekierowanie 301 (stałe) jest najlepszym sposobem na przekazanie mocy jednego linku drugiemu. Jeśli oferta Twojego sklepu została ograniczona, bądź kategoria już nie jest aktualna najlepiej wykonać 301 na najlepszy adres, aby użytkownicy nadal trafiali w najlepsze miejsce Twojej witryny.
Przekierowanie 301 zgodnie z zaleceniami Google powinno być utrzymywane nawet ponad rok.
Przekierowanie 302 to przekierowanie tymczasowe, które sugeruje Google, zmianę adresu, ale tylko przez jakiś czas - więc nie przekazuje mocy pozycjonowanego wcześniej linku.
Przekierowanie 302 można zastosować gdy modernizujemy witrynę i musimy wyłączyć podgląd danego linku do czasu pełnego dokończenia prac.
Unikniemy wtedy błędów indeksacji pod docelowym adresem.
Hostingi pozwalają na generowanie przekierowań z kodami od 301 do 307. Jednak przekierowania oznaczone jako 303 do 307 z punktu widzenia SEO są nieznaczące.
Warto jednak zapoznać się z kodami błędów 4XX ozaczające niedostepność tymczasową lub stałą.
Przekierowania od 303 - 307 są mniej lub wcale nie istotne z punktu widzenia SEO.