Czym jest CTR i dlaczego ma znaczenie? 

CTR (ang. Click Through Rate) to inaczej wskaźnik klikalności. Określa on poziom zaangażowania użytkownika w reklamę. Oblicza się go, dzieląc liczbę kliknięć w reklamę przez liczbę jej wyświetleń. CTR może być wykorzystany do ustalenia, ile warta jest reklama i jaka jest jej skuteczność. Wskaźnik ten może również odpowiedzieć na pytanie, czy dana kampania reklamowa będzie opłacalna dla firmy. Sprawdź, od czego zależy wysokość współczynnika kliknięć.

Co wpływa na CTR?

To, czy użytkownik odwiedzający daną stronę kliknie przycisk "Kup teraz", "Zobacz więcej", "Czytaj dalej", zależy od wielu czynników. Każdy z nich może wzmocnić lub osłabić zainteresowanie potencjalnego Klienta czyjąś ofertą. Do czynników tych należą m.in.:

  • pozycja witryny w wyszukiwarce,
  • właściwie dobrany tytuł na stronie produktowej,
  • trafne słowa kluczowe opisujące dany produkt,
  • intuicyjne menu,
  • wyeksponowane informacje dotyczące ceny, opinii użytkowników, dostępności,
  • przykuwające uwagę CTA.
co wpływa na CTR
CTR - jak podnieść?

CTR - jak podnieść?

Większa klikalność to niewątpliwie jeden z kluczowych celów każdej firmy prowadzącej działalność w Internecie. To także efekt skutecznego pozycjonowania. Wiele osób zastanawia się więc, jak podnieść wskaźnik CTR. Z pewnością wiele zależy od jakości treści, na jaką trafi użytkownik.

Skupmy się na tytule. To pierwszy tekst, który widzi użytkownik na stronie i pierwsze określenie produktu. Dobry tytuł:

  • zawiera frazę kluczową, którą wpisał użytkownik, 
  • pasuje do produktu i oferty sklepu,
  • jest prosty, a zarazem chwytliwy,
  • zawiera wezwanie do działania.

Dobry tytuł przyciąga uwagę potencjalnego klienta, ale tym samym zwiększa prawdopodobieństwo, że kliknie on np. w przycisk "Dodaj do koszyka". Tytuł to oczywiście jeden z elementów, nad którym warto popracować w kontekście zwiększenia konwersji, czyli sprzedaży.

W czym CTR może Ci pomóc?

W e-biznesie, tak jak i w innych dziedzinach życia dużą rolę odgrywa przemyślana strategia. Tworzy się ją m.in. poprzez testowanie rozmaitych rozwiązań. Wskaźnik CTR pomoże Ci określić, w jakim stopniu Twój plan marketingowy jest wydajny, zwłaszcza w kontekście działań konkurencji.

Jeśli przykładowo przygotowałeś dwa warianty kampanii reklamowej, możesz wykorzystać CTR w testach A/B. Możesz również za jego pomocą sprawdzić, która forma komunikacji z klientami najlepiej zdaje egzamin, a w którą lepiej nie inwestować.

© Search Engine Marketing 2022